Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Hlídám si náklady dlouhodobě a v současnosti mně km jízdy vychází pod pětikačku. Felicii mám teď rok a půl. Jinak mi náklady na auto mimo PHM vycházely vždy mezi 20 - 25 tisíci za rok. Na PHM mě to stojí v průměru kolem 1,5 Kč na km. Při zhruba 15 - 20 tisících km za rok se tak dlouhodobě dostávám na 3 - 4 Kč na km.

0 0
možnosti
Foto

Samozřejmě Vám ježdění za 3,50 na km přeju, akorát tomu nevěřím. Z čísel, která uvádíte, to nelze nijak ověřit. Je to ovšem možné za předpokladu, že jste auto pořídil za hubičku, nemá takřka žádné poruchy (nebo je opravujete sám za použití dílů z vrakoviště), jezdí pod 6 litrů nejlevnějšího benzinu na 100 km, neplatíte dálniční známku, máte levné povinné ručení atd. Doufám, že při té vytíženosti aspoň měníte olej. Uznávám ovšem, že čím víc toho s levným vozem najezdíte, tím nižší jednotkové náklady máte.

0 0
možnosti
Foto

Máte, pane autore, u mě velkou karmu. Já mám ty výpočty jen v hlavě a nijak moc se neliší.

Potvrzujete to, co já říkám dávno. Starší a podstatně dražší auto je jako ojeté často o dost levnější než nové, malé a "levnější".

Já jsem tu svoji káru s "brutálním" obsahem 4,5 litru pořídil za asi 12,5% její pořizovací ceny, která byla 1.950.000,- (zaplatil jsem 8.000,- Euro netto).

Auto mám letos desátým rokem, každý se mně tu směje, protože už není pd zákonem, ale prostě BMW vydrží víc než "felda" a jiné levné vozy a tak do letos šestnáctiletého vozu cpu asi tak 20.000,- Kč ročně na údržbu a opravy.

A když to všechno v hlavě spočítám, tak jsem se 9+ let (nyní probíhá desátý rok) vozil v absolutně komfortním autě, s vysokým výkonem a vysokou mírou aktivní bezpečnosti. 

A při započtení všech nákladů mě ten kilometr nemohl stát víc než 6,- Kč, protože víc než 600.000,- Kč jsem za těch skoro deset let za auto určitě neutratil.

Samozřejmě, takto ojetý vůz nelze provozovat profesionálně. Jednak se najede podstatně více kilometrů a hlavně, každý výpadek je drahý a i staršího vozu samozřejmě častěji něco "klekne".

Mně před dvěma lety "klekl" vodou chlazený alternátor a ani já a ani žádný z mých známých to předtím neslyšel. Pod kapotou je málo vzduchu.

0 0
možnosti
Foto

Dobře, Michale! Přeji mnoho dalších a levnějších kilometrůR^R^

0 0
možnosti

J16a23r21a 21R48a66n74k

25. 3. 2015 1:54

Uz davno jsem prestala pocitat, navic v Kanade i kdyz uz jsou davno v metrickem a vse je podel silnice znaceno v km, kdyz se nekoho zeptam, tak mi rekne 4 galony na 100 mili tak si v hlave prepocitavam;-( Mam to jednodussi, rikam si, ze pri cene 1,13$ za litr a ma Toyota RAW ve meste 14 a venku 10 litru na 100km - tak si rikam, ze to neni nejhorsi. Mela jsem predtim Prius hybrid, 4 litry/100km, ale nemohla jsem s tim v zime do hor. Tady s tim jezdi veskere taxiky, jenze v zime mame tak 3cm snehu na par dnu.

0 0
možnosti
  • Počet článků 90
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1537x
Obyčejný člověk, který se jen snaží nebýt úplně obyčejný, což se mu stejně obyčejně nedaří.

Seznam rubrik