Zkuste pořídit v pražském metru v nedělních 20:39 hodin podobnou fotografii – kolik na ní napočítáte lidí?
Abychom mohli srovnávat, je třeba fotku uskutečnit na lince A mezi stanicemi Náměstí Míru a Malostranská; na lince B mezi Florencí a Andělem; na lince C mezi I. P. Pavlova a Florencí – tím je vymezena zhruba stejná oblast centra, v jaké se v Londýně nachází stanice Mansion House.
Jistě, v Praze podobnou fotku pořídíte např. na konečné v Hájích při odjezdu posledního předpůlnočního vlaku nebo v Depu Hostivař při výjezdu prvního nedělního ranního vlaku, ale hovořím o celkem frekventované době okolo půl deváté večer v neděli. A to ještě podotýkám, že londýnský snímek byl pořízen uprostřed prázdnin, 20. července 2014. Tak směle do toho!
Jinými slovy jsem chtěl říci, že městský dopravce v Londýně bere fungování hromadné dopravy skutečně jako službu cestujícím a takové intervaly jako v Praze (7,5minutové) mu jsou bytostně cizí. Zaplatil sis, můžeš slušně cestovat. Jo, a abych nezapomněl – v Londýně žije 7krát víc obyvatel než v Praze. A pro objektivitu: jednorázový londýnský lístek na metro přijde na 4,70 libry (v přepočtu asi 160 Kč), takže je oproti 32korunovému pražskému přesně 5krát dražší – avšak připusťme, že Londýňané mají po přepočtu dobře trojnásobně vyšší platy proti Pražanům, takže zase až tolik nestrádají...